Mileniálové a kariéra: Vize 2020

26. 10. 2016

Mileniálové (lidé, kteří se narodili v letech 1980-1995 a jsou první generací vyrůstající ve světě online technologií, někdy také označovaná jako generace Y) se připravují na to, že jejich kariéra bude ultramaratonským během, a předpokládají, že si cestou budou vybírat delší oddechové časy, jak vyplývá z průzkumu ManpowerGroup.Při výběru toho, kde a jak budou pracovat, sledují mileniálové tři priority: peníze, jistotu a volný čas. Chtějí být odměňování za své úsilí, chtějí mít v zaměstnání jistotu (kterou chápu odlišně, než předchozí generace), a přitom stále mít volnost, aby mohli jednou za čas zastavit a dobít baterie. Chtějí také pracovat se skvělými lidmi, užívat si dobu strávenou v práci, a to s možností pracovat flexibilně a získávat nové dovednosti.

Dávají přednost jistotě v zaměstnání a příležitostem, kde jsou nové výzvy a typy práce. Na základě globálního průzkumu provedeného na vzorku 19 000 mileniálů z 25 zemí, nabízí tato studie praktické rady, jak by měli zaměstnavatelé přehodnotit HR procesy při náboru, retenci a rozvoji zaměstnanců.

  • Mileniálové se připravují na to, že poběží kariérní ultramaraton. Více než polovina z nich očekává, že bude pracovat ještě potom, kdy dosáhnou věku 65 let. Dvacet sedm procent předpokládá, že bude pracovat ještě po sedmdesátce a 12 % říká, že bude patrně pracovat až do smrti. V Japonsku je to více než třetina.
  • Mileniálové pracují déle a tvrději než předchozí generace. Osmdesát čtyři procent mileniálů plánuje pracovní pauzu na dobu delší než 4 týdny. Ačkoli ženy nejčastěji plánují pauzu v zaměstnání za účelem péče o děti, starší příbuzné, apod., delší volno za účelem odpočinku, je prioritou mužů i žen zhruba ve stejné míře.
  • Mileniálové vítají, když mají možnosti využívat alternativní způsoby práce. I když dnes téměř tři čtvrtiny mileniálů pracují na plný úvazek, více než polovina říká, že je otevřena novým způsobům práce v budoucnu, jako je práce na volné noze, v krátkodobém angažmá nebo s několika zaměstnáními zároveň. 34 % uvažuje o vlastním podnikání.
  • Devadesát tři procent mileniálů je ochotno investovat svůj čas  a/nebo peníze do svého dalšího vzdělávání. Zpráva zdůrazňuje pozitivní korelaci mezi úspěchem lidí v kariéře – být lépe vzdělán, lépe připraven na zaměstnání a lépe placen – a jejich „učenlivostí“ nebo zájmu se učit.

“Většina zaměstnavatelů napříč ekonomikou tvrdí, že nemůže najít dostatek lidí s vhodným profilem. Je nevyhnutelné, aby zaměstnavatelé mnohem více naslouchali, co současná a budoucí generace na trhu práce hledá. Firmy musí být mnohem více kreativní a nemohou si jednoduše dovolit nebýt pro mileniály přitažlivými,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká a Slovenská republika. “Mileniálové se chtějí posouvat, ale to nemusí nutně znamenat povýšení. Jsou zvyklí na rychlejší vývoj světa a chtějí rozmanitou kariéru, která rychleji postupuje vpřed. Jsou si vědomi toho, že musejí své dovednosti a schopnosti pravidelně zdokonalovat, aby zůstávali zaměstnatelnými po celý pracovní život.

Dokonce věnují svůj čas i své peníze tomu, aby to dokázali. Zaměstnavatelé musí najít nové způsoby jak zaměstnance tímto způsobem motivovat, jako např. zajistit každému osobní rozvoj v zaměstnání podle jeho představ, a pomoci lidem získávat zkušenosti v organizaci. Důležité je si uvědomit, že to co funguje u mileniálů, funguje i u zbytku pracovní síly.”

Toto je první z řady průzkumů ManpowerGroup v tomto roce, která je zaměřena na mileniály na trhu práce; další zpráva se bude zabývat novými přístupy v řízení mileniálů, a opět nabídne praktické rady, jak přitáhnout, udržet, a rozvíjet talent budoucnosti.

O výzkumu

ManpowerGroup provedla ve spolupráci s konzultační firmou Reputation Leaders kvantitativní globální studii na 19 000 pracujících mileniálů  a 1 500 náborových manažerů, v 25 zemích, abychom porozuměli tomu, co generace Y v dnešní době a v budoucnosti pomohli tak lidem i organizacím uspět v současném světě práce. Mileniálové byly identifikováni jako ti, kteří se narodili v období mezi lety 1982 – 1996, tedy lidé ve věku 20 – 34 let.

Zkoumaná populace zahrnovala nezávislý vzorek 11 000 pracujících  mileniálů rovnoměrně rozdělených podle věkových skupin a pohlaví v 18 zemích světa zastupujících všechny regiony. Zkoumali jsme také více než 8 000 zaměstnanců (mileniálů) ManpowerGroup, jakož i 1500 náborových manažerů z 25 zemí. Rozhovory s oběma skupinami nám poskytly jedinečnou perspektivu, a to jak ze strany zaměstnavatelů, tak zaměstnanců.

Práce v terénu probíhaly v období únor až duben 2016. Země zúčastněné na výzkumu: Argentina, Rakousko, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Kanada, Čína, Francie, Německo, Řecko, Indie, Itálie, Japonsko, Malajsie, Mexiko, Nizozemí, Spojené království, a Spojené státy.

Celou studii “Mileniálové a kariéra: Vize 2020“ naleznete zde

Publikováno v Nezařazené

Přihlaste se do našeho newsletteru.